Tort din clatite cu mascarpone si fructe de padure




De foarte mult timp imi doresc sa fac un tort de clatite, dar tot ce am vazut parea un tort cu foi crude, "imbacsite" cu o crema si nu arata deloc atragator.
M-am gandit si la faptul ca de multe ori a ramas 1-3 clatite umplute si nemancate, iar a doua zi erau tari si fade si ma temeam sa nu se întâmple la fel si cu tortul.

E adevarat ca eu am copt bine clatitele, nu le-am lasat albe si le-am umplut cu o crema pufoasa de mascarpone si frisca. Am fost uimita cand am taiat prima felie si am gustat, atat de pufos de nici nu iti dadeai seama ca e un tort de clatite.

Se pastreaza foarte bine chiar si a doua zi; va recomand sa il infoliati cu o folie alimentara sau sa il puneti intr-o tava speciala cu capac.

Deliciu!

Ingrediente:
Clatite:
25 buc
600 ml lapte
200 ml apa minerala
5 oua
1 lingura zahar
300 g faina
10 g praf de copt
50 ml ulei
1 praf de sare


Crema:
500 g mascarpone
500 ml smantana pentru frisca
100 g zahar pudra

Sos de fructe:
300 g fructe de padure
120 g zahar
50-60 ml apa

Mod de preparare:

Clatite:

Intr-un bol incapator punem apa, laptele, ouale, zaharul si un praf de sare, mixam putin. Faina se amesteca cu praful de copt si se incorporeaza in amestecul lichid. La sfarsit adaugam uleiul si omogenizam.
O tigaie pentru clatite se incalzeste bine, se unge cu ulei si se pune un polonic din compozitie, se roteste usor pana se acopera baza tigaii. Coacem pe ambele parti si asezam clatita pe o farfurie pana se raceste, apoi punem pe un alt platou, una peste alta. Se coc aprox. 25 clatite.

Crema:

Smantana rece se mixeaza, iar cand incepe ca devina cremoasa adaugam zaharul pudra si continuam mixarea pana ajunge la consistenta dorita. Branza mascarpone se mixeaza putin, apoi se incorporeaza treptat in frisca.

Sos de fructe:

Fructele, zaharul si apa se pun intr-o cratita si se fierbe pana incepe sa se ingroase putin sosul. Se lasa sa se raceasca complet.


Asamblare:

Pe un platou se aseaza o foaie de clatite, se unge cu crema mascarpone, se aseaza o noua foaie, crema, foaie, crema si sos de fructe, apoi foaie si continuam. Ideea este sa puneti sos de fructe la trei foie de clatite.
La sfarsit punem crema mascarpone si sos si fructe de padure. 
Se pune la frigider - ore, apoi se serveste.