Mini tortulete cu foietaj, mousse de ciocolata si dulceata de visine







Am cumparat un foietaj cu gandul sa fac o tarta, apoi mi-am amintit ca in urma cu ceva timp am cumparat niste inele de inox pentru mini torturi, asa ca m-am razgandit.

Am decupat cerculete de foietaj, le-am copt, apoi am construit tortuletele, cu mousse delicios de ciocolata neagra si dulceata acrisoara de visine. Daca nu va place, puteti sa renuntati la dulceata de visine sau puteti sa folositi dulceata de zmeura.

Au iesit niste tortulete fine si aromate, asa cum mi-am dorit :)

Sa va mai zic ca se fac si extrem de repede?!

      In timp ce coaceti foietajul preparati mousse-ul, apoi inca o ora de stat la frigider si desertul este gata de servit.

Sunt perfecte pentru weekend :)

Ingrediente:
8-10 portii
400 g foietaj

150 g ciocolata neagra 
4 galbenusuri
130 g zahar
2 albusuri
2 linguri zahar
250 ml lapte
1 lingura amidon
10 g gelatina
 150 ml frisca lichida
1 lingurita esenta de vanilie

8 lingurite dulceata de cirese/visine


Mod de preparare:

        Din foietaj se decupeaza 8 cercuri cu forma in care montam torturile. Se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coc aproximativ 20 de minute, pana se rumenesc.

          Laptele se pune intr-o cratita impreuna cu zaharul pana ce acesta se dizolva si laptele se incalzeste. Galbenusurile se amsteca cu amidonul si esenta de vanilie, apoi se toarna laptele cald, in fir subtire.
  Amestecul se pune din nou in cratita, pe flacara mica; se amsteca incontinuu cu un tel pana se ingroase, apoi se opreste focul si se adauga ciocolata tocata. Se lasa sa se raceasca.
Gelatina se pune in 3 linguri de apa rece si se lasa sa se hidrateze, apoi se dizolva la microunde sau pe bain marie si se amesteca in crema.


      Albusurile se bat cu un praf de sare pana se transforma in spuma, apoi se adauga zaharul tos, treptat, amestecand incontinuu pana se dizolva zaharul si obtinem o bezea lucioasa.
       Frisca se bate spuma tare si se lasa deoparte. Dupa ce amestecul de ciocolata se racoreste (il lasati 10 minute la frigider) se incorporeaza bezeaua si frisca batuta si se amesteca cu o spatula de silicon, in pale. 
        Pe un platou sau o tava se pun cercurile de foietaj, in jurul lor se pune inelul de inox si cate o lingura de mousse, se niveleaza cu o lingurita, in mijloc se pune o lingurita cu dulceata, apoi o alta lingura de mousse si se niveleaza. Se procedeaza la fel cu toate.
Se lasa la frigider cel putin o ora, apoi se decoreaza cu frisca si ciocolata rasa.